W III kwartale 2023 roku prace były skoncentrowane na przygotowaniu odcinka Kańczuga - Łopuszka Wielka do eksploatacji, co udało się terminowo dotrzymać. Dokonano ostatecznego podbicia toru wraz z uzupełnieniem i oprofilowaniem podsypki, wykonano prace konserwacyjne na rozjazdach oraz zamontowano oznakowanie linii kolejowej, które zostały odzwierciedlone w historycznej formie, jako latarnie na stacji Kańczuga. Na pozostałym odcinku robót kontynuowane były prace związane z montażem toru, jego podbiciem oraz trwała systematyczna zabudowa nawierzchni przejazdowych na przejazdach kolejowo-drogowych wraz z dojazdami.
Przez okres drugiego kwartału 2023 roku kontynuowano wykonanie subwarstwy tłucznia, na której montowano tor kolejowy na podkładach drewnianych, jak i strunobetonowych. Na części torowiska wykonano balastowanie tłucznia oraz systematycznie po tej czynności tor jest regulowany w planie i profilu do projektowanej osi. Na stacji w Kańczudze są już ułożone wszystkie tory i rozjazdy, w tym jeden tor jako tor ekspozycyjny, z różnego rodzaju elementów nawierzchni torowej używanej od czasu rozpoczęcia eksploatacji Przeworskiej Kolei Dojazdowej.
W marcu br. zakończony został I etap prac w ramach w/w projektu na odcinku 13,01 km z Dynowa do Jawornika Polskiego, który realizowany był od września 2021 roku. W ramach prac wykonanych na tym etapie w I kwartale 2023 roku zabudowano dwa kozły oporowe na końcu stacji Dynów - jeden na zakończeniu linii kolejowej oraz drugi jako element ekspozycji historycznej. Dokonano ostatecznego uzupełnienia pryzmy podsypki tłuczniowej po czym przystąpiono do ostatecznej regulacji w planie i profilu torów i rozjazdów, po tych pracach systematycznie wykonywano oprofilowanie podsypki. Roboty w I kwartale 2023 poza tym były związane również z pracami o charakterze wykończeniowym, porządkowym oraz estetycznym.
W trzecim kwartale 2022 roku roboty były skupione głównie na montażu rusztu torowego wraz z rozjazdami, który to jest już wykonany niemal w całości na całym odcinku robót. Systematycznie wykonywano balastowanie torów m.in przy użyciu wąskotorowych wagonów przeznaczonych do sypania tłucznia oraz zagęszczarki podsypki tłuczniowej pracującej w tandemie z nasuwarką toru. Wymieniono na nowe dwa przejazdy kolejowo-drogowe na drogach wojewódzkich w miejscowościach Jawornik Polski oraz Bachórz w komfortowej dla użytkowników technologii bezpodsypkowych płyt przejazdowych typu GTP. Znaczące postępy poczyniono przy robotach w tunelu, które były związane m.in. z odtworzeniem oryginalnego systemu odwodnieniowego torowiska w tunelu. Pozostało wykonanie ostatecznej regulacji toru w planie i profilu poprzez podbicie i uzupełnienie tłucznia. Prace te zniwelują wszystkie nierówności krzywizny przebiegu szyn i całego toru.
Przeczytaj deklarację dostępności strony internetowej
Realizacja Zdzislowicz.pl - Serwisy internetowe