W IV kwartale 2023 roku roboty były głównie skupione na dokończeniu zakresu zabudowy pozostałych torów i rozjazdów, jak również nawierzchni przejazdowych. Dokonywano ostatecznej regulacji torów i rozjazdów w planie i profilu wraz z uzupełnieniem i oprofilowaniem podsypki tłuczniowej. Zabudowano nawierzchnie przejazdowe wszystkich typów wraz z wykonywaniem nawierzchni bitumicznej na dojazdach.
W III kwartale 2023 roku prace były skoncentrowane na przygotowaniu odcinka Kańczuga - Łopuszka Wielka do eksploatacji, co udało się terminowo dotrzymać. Dokonano ostatecznego podbicia toru wraz z uzupełnieniem i oprofilowaniem podsypki, wykonano prace konserwacyjne na rozjazdach oraz zamontowano oznakowanie linii kolejowej, które zostały odzwierciedlone w historycznej formie, jako latarnie na stacji Kańczuga. Na pozostałym odcinku robót kontynuowane były prace związane z montażem toru, jego podbiciem oraz trwała systematyczna zabudowa nawierzchni przejazdowych na przejazdach kolejowo-drogowych wraz z dojazdami.
Przez okres drugiego kwartału 2023 roku kontynuowano wykonanie subwarstwy tłucznia, na której montowano tor kolejowy na podkładach drewnianych, jak i strunobetonowych. Na części torowiska wykonano balastowanie tłucznia oraz systematycznie po tej czynności tor jest regulowany w planie i profilu do projektowanej osi. Na stacji w Kańczudze są już ułożone wszystkie tory i rozjazdy, w tym jeden tor jako tor ekspozycyjny, z różnego rodzaju elementów nawierzchni torowej używanej od czasu rozpoczęcia eksploatacji Przeworskiej Kolei Dojazdowej.
W marcu br. zakończony został I etap prac w ramach w/w projektu na odcinku 13,01 km z Dynowa do Jawornika Polskiego, który realizowany był od września 2021 roku. W ramach prac wykonanych na tym etapie w I kwartale 2023 roku zabudowano dwa kozły oporowe na końcu stacji Dynów - jeden na zakończeniu linii kolejowej oraz drugi jako element ekspozycji historycznej. Dokonano ostatecznego uzupełnienia pryzmy podsypki tłuczniowej po czym przystąpiono do ostatecznej regulacji w planie i profilu torów i rozjazdów, po tych pracach systematycznie wykonywano oprofilowanie podsypki. Roboty w I kwartale 2023 poza tym były związane również z pracami o charakterze wykończeniowym, porządkowym oraz estetycznym.
Przeczytaj deklarację dostępności strony internetowej
Realizacja Zdzislowicz.pl - Serwisy internetowe