Wyszukaj na stronie
e-Urząd Biuletyn Informacji Publicznej Portal ePUAP - logowanie do systemu
Pokaż wyszukiwarkę

loga

Zakończył się kolejny etap prac związanych z rewitalizacją kolei wąskotorowej

05.10.2023 r.
Zakończył się kolejny etap prac związanych z r..

W III kwartale 2023 roku prace były skoncentrowane na przygotowaniu odcinka Kańczuga - Łopuszka Wielka do eksploatacji, co udało się terminowo dotrzymać. Dokonano ostatecznego podbicia toru wraz z uzupełnieniem i oprofilowaniem podsypki, wykonano prace konserwacyjne na rozjazdach oraz zamontowano oznakowanie linii kolejowej, które zostały odzwierciedlone w historycznej formie, jako latarnie na stacji Kańczuga. Na pozostałym odcinku robót kontynuowane były prace związane z montażem toru, jego podbiciem oraz trwała systematyczna zabudowa nawierzchni przejazdowych na przejazdach kolejowo-drogowych wraz z dojazdami.

Drugi kwartał prac zakończony

12.07.2023 r.
Drugi kwartał prac zakończony..

Przez okres drugiego kwartału 2023 roku kontynuowano wykonanie subwarstwy tłucznia, na której montowano tor kolejowy na podkładach drewnianych, jak i strunobetonowych. Na części torowiska wykonano balastowanie tłucznia oraz systematycznie po tej czynności tor jest regulowany w planie i profilu do projektowanej osi. Na stacji w Kańczudze są już ułożone wszystkie tory i rozjazdy, w tym jeden tor jako tor ekspozycyjny, z różnego rodzaju elementów nawierzchni torowej używanej od czasu rozpoczęcia eksploatacji Przeworskiej Kolei Dojazdowej.

Zakończono ostatni kwartał prac I etapu rewitalizacji linii kolei wąskotorowej, prace II etapu w trakcie realizacji

06.04.2023 r.
Zakończono ostatni kwartał prac I etapu rewitali..

W marcu br. zakończony został I etap prac w ramach w/w projektu na odcinku 13,01 km z Dynowa do Jawornika Polskiego, który realizowany był od września 2021 roku. W ramach prac wykonanych na tym etapie w I kwartale 2023 roku zabudowano dwa kozły oporowe na końcu stacji Dynów - jeden na zakończeniu linii kolejowej oraz drugi jako element ekspozycji historycznej. Dokonano ostatecznego uzupełnienia pryzmy podsypki tłuczniowej po czym przystąpiono do ostatecznej regulacji w planie i profilu torów i rozjazdów, po tych pracach systematycznie wykonywano oprofilowanie podsypki. Roboty w  I kwartale 2023 poza tym były związane również z pracami o charakterze wykończeniowym, porządkowym oraz estetycznym.

Czwarty kwartał prac zakończony

25.01.2023 r.
Czwarty kwartał prac zakończony..

W czwartym kwartale 2022 roku w ramach przedsięwzięcia pn. „Rewitalizacja Kolei Dojazdowej Przeworsk Wąskotorowy – Dynów” wykonawca robót budowlanych firma Swietelsky Rail Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie rozpoczęła II etap prac na kolejnym odcinku inwestycji.

Kolejny kwartał prac zakończony

11.10.2022 r.
Kolejny kwartał prac zakończony..

W trzecim kwartale 2022 roku roboty były skupione głównie na montażu rusztu torowego wraz z rozjazdami, który to jest już wykonany niemal w całości na całym odcinku robót. Systematycznie wykonywano balastowanie torów m.in przy użyciu wąskotorowych wagonów przeznaczonych do sypania tłucznia oraz zagęszczarki podsypki tłuczniowej pracującej w tandemie z nasuwarką toru. Wymieniono na nowe dwa przejazdy kolejowo-drogowe na drogach wojewódzkich w miejscowościach Jawornik Polski oraz Bachórz w komfortowej dla użytkowników technologii bezpodsypkowych płyt przejazdowych typu GTP. Znaczące postępy poczyniono przy robotach w tunelu, które były związane m.in. z odtworzeniem oryginalnego systemu odwodnieniowego torowiska w tunelu. Pozostało wykonanie ostatecznej regulacji toru w planie i profilu poprzez podbicie i uzupełnienie tłucznia. Prace te zniwelują wszystkie nierówności krzywizny przebiegu szyn i całego toru.

Przydatne linki

Przeczytaj deklarację dostępności strony internetowej

e-Urząd Biuletyn Informacji Publicznej Portal ePUAP - logowanie do systemu Podkarpacki System e-Administracji Publicznej

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Zamknij informację o plikach Cookies