W marcu br. zakończony został I etap prac w ramach w/w projektu na odcinku 13,01 km z Dynowa do Jawornika Polskiego, który realizowany był od września 2021 roku. W ramach prac wykonanych na tym etapie w I kwartale 2023 roku zabudowano dwa kozły oporowe na końcu stacji Dynów - jeden na zakończeniu linii kolejowej oraz drugi jako element ekspozycji historycznej. Dokonano ostatecznego uzupełnienia pryzmy podsypki tłuczniowej po czym przystąpiono do ostatecznej regulacji w planie i profilu torów i rozjazdów, po tych pracach systematycznie wykonywano oprofilowanie podsypki. Roboty w I kwartale 2023 poza tym były związane również z pracami o charakterze wykończeniowym, porządkowym oraz estetycznym.
W trzecim kwartale 2022 roku roboty były skupione głównie na montażu rusztu torowego wraz z rozjazdami, który to jest już wykonany niemal w całości na całym odcinku robót. Systematycznie wykonywano balastowanie torów m.in przy użyciu wąskotorowych wagonów przeznaczonych do sypania tłucznia oraz zagęszczarki podsypki tłuczniowej pracującej w tandemie z nasuwarką toru. Wymieniono na nowe dwa przejazdy kolejowo-drogowe na drogach wojewódzkich w miejscowościach Jawornik Polski oraz Bachórz w komfortowej dla użytkowników technologii bezpodsypkowych płyt przejazdowych typu GTP. Znaczące postępy poczyniono przy robotach w tunelu, które były związane m.in. z odtworzeniem oryginalnego systemu odwodnieniowego torowiska w tunelu. Pozostało wykonanie ostatecznej regulacji toru w planie i profilu poprzez podbicie i uzupełnienie tłucznia. Prace te zniwelują wszystkie nierówności krzywizny przebiegu szyn i całego toru.
W dniu 20 września br. podpisano z Zarządem Województwa Podkarpackiego Aneks do umowy o dofinansowanie projektu pt. „Rewitalizacja Kolei Dojazdowej Przeworsk Wąskotorowy – Dynów” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. Obecnie całkowita kwota dofinansowania kosztów kwalifikowanych do robót budowlanych wynosi aż 37 636 407,49 zł. Po odzyskaniu podatku VAT koszt dla Budżetu Powiatu wyniesie jedynie 6 641 718,97 przy całkowitej wartości robót budowlanych 54 462 095,55 zł.
W czerwcu br. zakończony został kolejny kwartał rzeczowej realizacji inwestycji.
W drugim kwartale 2022 roku, po okresie stagnacji w okresie zimowym rozpoczęto roboty związane z wykonaniem ulepszonego podłoża podtorza. W miarę postępu robót wykonywano odmulenie rowów odwodnieniowych. Następnie na zagęszczonej subwarstwie tłucznia wykonanej już niemal w całości, do obecnej chwili trwa budowa rusztu torowego złożonego z szyn nowych jak i staroużytecznych oraz podkładów drewnianych oraz strunobetonowych. Realizacja projektu planowana jest do końca 2022 roku i jest realizowana przy współfinansowaniu partnerów: Gminy Dynów, Gminy Miejskiej Dynów, Gminy Hyżne, Gminy Jawornik Polski, Miasta i Gminy Kańczuga, Gminy Przeworsk oraz Gminy Miejska Przeworsk.
Przeczytaj deklarację dostępności strony internetowej
Realizacja Zdzislowicz.pl - Serwisy internetowe