W trzecim kwartale 2022 roku roboty były skupione głównie na montażu rusztu torowego wraz z rozjazdami, który to jest już wykonany niemal w całości na całym odcinku robót. Systematycznie wykonywano balastowanie torów m.in przy użyciu wąskotorowych wagonów przeznaczonych do sypania tłucznia oraz zagęszczarki podsypki tłuczniowej pracującej w tandemie z nasuwarką toru. Wymieniono na nowe dwa przejazdy kolejowo-drogowe na drogach wojewódzkich w miejscowościach Jawornik Polski oraz Bachórz w komfortowej dla użytkowników technologii bezpodsypkowych płyt przejazdowych typu GTP. Znaczące postępy poczyniono przy robotach w tunelu, które były związane m.in. z odtworzeniem oryginalnego systemu odwodnieniowego torowiska w tunelu. Pozostało wykonanie ostatecznej regulacji toru w planie i profilu poprzez podbicie i uzupełnienie tłucznia. Prace te zniwelują wszystkie nierówności krzywizny przebiegu szyn i całego toru.
W dniu 20 września br. podpisano z Zarządem Województwa Podkarpackiego Aneks do umowy o dofinansowanie projektu pt. „Rewitalizacja Kolei Dojazdowej Przeworsk Wąskotorowy – Dynów” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. Obecnie całkowita kwota dofinansowania kosztów kwalifikowanych do robót budowlanych wynosi aż 37 636 407,49 zł. Po odzyskaniu podatku VAT koszt dla Budżetu Powiatu wyniesie jedynie 6 641 718,97 przy całkowitej wartości robót budowlanych 54 462 095,55 zł.
W czerwcu br. zakończony został kolejny kwartał rzeczowej realizacji inwestycji.
W drugim kwartale 2022 roku, po okresie stagnacji w okresie zimowym rozpoczęto roboty związane z wykonaniem ulepszonego podłoża podtorza. W miarę postępu robót wykonywano odmulenie rowów odwodnieniowych. Następnie na zagęszczonej subwarstwie tłucznia wykonanej już niemal w całości, do obecnej chwili trwa budowa rusztu torowego złożonego z szyn nowych jak i staroużytecznych oraz podkładów drewnianych oraz strunobetonowych. Realizacja projektu planowana jest do końca 2022 roku i jest realizowana przy współfinansowaniu partnerów: Gminy Dynów, Gminy Miejskiej Dynów, Gminy Hyżne, Gminy Jawornik Polski, Miasta i Gminy Kańczuga, Gminy Przeworsk oraz Gminy Miejska Przeworsk.
W marcu 2022 roku zakończył się kolejny etap prac w ramach realizacji projektu. W dalszym ciągu trwały prace w zakresie robót rozbiórkowych, dotyczących demontażu istniejących nawierzchni torowych. Materiały z rozbiórki przewieziono na plac przyobiektowy oraz ułożono w stosy. W bieżącym roku zaplanowano do wykonania znaczny zakres robót budowalnych objętych realizowanym projektem.
W grudniu 2021 roku zakończył się kolejny etap prac w ramach realizacji w/w inwestycji. Na odcinku przewidzianym do rewitalizacji wykonano wszystkie prace zaplanowane do realizacji w IV kwartale ubiegłego roku. W wyniku przeprowadzanych prac zakończone zostało prawie 100 % robót rozbiórkowych oraz robót ziemnych.
Przeczytaj deklarację dostępności strony internetowej
Realizacja Zdzislowicz.pl - Serwisy internetowe