ul. Jagiellońska 10
37 - 200 Przeworsk
tel. (16) 648 70 09
fax. (16) 648 94 84
godziny pracy od 7:30 - 15:30
Starosta Przeworski przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków we wtorki od godz. 8:30 - 14:30.
Naczelnicy wydziałów przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków w godzinach pracy.
Poniżej przedstawiamy informacje dotyczące działalności poszczególnych wydziałów starostwa, taryfikator opłat oraz w zakładce „Do pobrania” wymagane dokumenty z nadzieją, że okażą się pomocne, gdy będziecie musieli Państwo załatwić konkretną sprawę.
Przyjmowanie stron na stanowiskach ds. rejestracji pojazdów dla wszystkich gmin od godz. 7:30 do 14:30 pokój 312
Naczelnik Wydziału - mgr Tomasz Kotliński
e-mail: komunikacja@powiatprzeworsk.pl
Do tego Wydziału trafimy, gdy chcemy zarejestrować lub wyrejestrować pojazd, jak również wymienimy dowód rejestracyjny w przypadku braku miejsc na odnotowywanie terminów badań technicznych. Otrzymamy prawo jazdy (w tym także prawo jazdy międzynarodowe) a w przypadku jego zgubienia otrzymamy wtórnik. Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg wydaje zatrzymane dowody rejestracyjne, karty pojazdów dla pojazdów sprowadzonych z zagranicy oraz tablice rejestracyjne. Do zadań tego Wydziału należy ponadto wydawanie wypisów z rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów i ośrodki szkolenia kierowców. Można tutaj otrzymać licencję na zarobkowy transport krajowy osób i rzeczy a ponadto zaświadczenie o transporcie na potrzeby własne. Zajmujemy się organizacją ruchu na drogach powiatowych i gminnych.
W celu szybszej obsługi mieszkańców powiatu odbiór dowodów rejestracyjnych (stałych) odbywa się w pok.310, III piętro w godz. od 7:30 do 15:00.
Naczelnik Wydziału - mgr Jan Śliwa
e-mail: or@powiatprzeworsk.pl
W Wydziale Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich wydawane są zezwolenia na przeprowadzenie zbiórek publicznych na obszarze powiatu lub jego części obejmującej więcej niż jedną gminę. Wydział zajmuje się również nadzorem nad stowarzyszeniami i fundacjami działającymi na terenie powiatu oraz prowadzi ich ewidencję. Do zadań wydziału należy także przyjmowanie zgłoszeń o znalezieniu rzeczy zagubionych, organizowanie i przeprowadzenie kwalifikacji wojskowej oraz sprawy z zakresu obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego, ochrony ludności i spraw obronnych. Wydział prowadzi również sprawy organizacyjne i kadrowe Starostwa.
Jednocześnie informujemy, że z dniem 14 czerwca 2009r. upłynął termin wypowiedzenia przez Wojewodę Podkarpackiego porozumień w sprawie wykonywania niektórych zadań z zakresu przyjmowania wniosków paszportowych, zawartych z Powiatami z terenu Województwa Podkarpackiego. W związku z powyższym likwidacji ulegają Powiatowe Punkty Paszportowe, w tym także Punkt Paszportowy w Przeworsku.
Przyjmowanie wniosków paszportowych odbywać się będzie w Oddziale Paszportów w Podkarpackim Urzędzie Wojewódzkim w Rzeszowie – ul. Grunwaldzka 15 przyjmowanie wniosków paszportowych - tel.: (17) 867-10-29, 867-10-30, 867-10-31, 867-10-32, 867-10-33 wydawanie paszportów - tel.: (17) 867-10-45 Kierownik Oddziału Paszportów - tel. (17) 867-10-35 oraz w Oddziałach Zamiejscowych:
Przemyśl – ul. Mickiewicza 10
Kierownik Oddziału Zamiejscowego Wydziału Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców – tel. (16) 678-21-10, 678-50-51 w. 221
Krosno – ul. Bieszczadzka 1
Tarnobrzeg – ul. 1-go Maja 4a
Wszystkie paszporty wydane do tej pory bez względu na ich rodzaj, zachowują ważność do terminów w nich określonych.
Opłaty za wydanie paszportów nie ulegają zmianie.
Istnieje możliwość uzyskania dodatkowych informacji w tej sprawie pod numerem telefonu: (16) 678-21-10.
Naczelnik Wydziału - mgr inż. August Kogut
Do zakresu działania Wydziału Administracyjno-Gospodarczego należy:
Geodeta Powiatowy, Naczelnik Wydziału – Marek Markiewicz – pok. nr 417
Ewidencja gruntów i budynków
(wydawanie wypisów, wyrysów z ewidencji gruntów i budynków) – pok. 407, 408, 409, 410
Ewidencja gruntów i budynków
(orzecznictwo, wydawanie zaświadczeń) - pok. 414, 409
Scalenia i wymiana gruntów – pok. 418
Ochrona gruntów rolnych – pok. 418
Klasyfikacja gleboznawcza gruntów – pok 414
Uzgadnianie dokumentacji projektowej – pok. 7
Gospodarka nieruchomościami – pok. 415, 416
Ochrona środowiska, rolnictwo i leśnictwo – 413
Geologia – pok. 413
Sprzedaż mapy (Ewidencyjnej i Zasadniczej), wydawanie materiałów geodezyjnych – pok. nr 5
Kontrola i odbiór robót geodezyjnych – po. nr 4
Zgłoszenie prac geodezyjnych, przyjmowanie operatów, mapa numeryczna, obsługa archiwum – pok. nr 9
Kierownik PODGiK – Barbara Kuter – pok. nr 10
Do zadań Wydziału Geodezji i Ochrony Środowiska należy:
W zakresie geodezji :
e-mail: geodetapowiatowy@powiatprzeworsk.pl
scalenia@powiatprzeworsk.pl
pokój nr 407, 408, 410, 414, 418 (IV p.), tel. /16/ 648 70 09 (w. 106)
Narady koordynacyjne odbywają się cyklicznie w każdy piątek (z wyjątkiem dni wolnych od pracy) w godz. 8.00-15.00 w Siedzibie Starostwa Powiatowego w Przeworsku ul. Jagiellońska 10, parter pokój nr 7.
W zakresie ochrony środowiska:
e-mail: srodowisko@powiatprzeworsk.pl
pokój nr 413 (IV p.), tel. /16/ 648 70 09 (w. 160)
Wydział zajmuje się realizacją zadań oraz nadzorowaniem przestrzegania przepisów wynikających z ustaw:
Wydaje w tym zakresie decyzje; pozwolenia; zezwolenia; postanowienia; koncesje; karty wędkarskie; dokonuje rejestracji sprzętu do amatorskiego połowu ryb.
Udostępnia informacje o środowisku i jego ochronie, prowadzi powszechnie dostępny wykaz danych.
Zaświadczenia, że działki nie są objęte uproszczonym planem urządzenia lasu ani decyzją, o której mowa w art. 19 ust. 3 ustawy z dnia 28 września 1991 r O lasach wydaje się w pok. nr 7 I p.
Każdy ma prawo do informacji o środowisku i jego ochronie w granicach określonych ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2013 poz.1235, z późn. zm.).
Poniżej link do wyszukiwania kart prowadzonych w EKOPORTALU:
http://wykaz.ekoportal.pl/CardList.seam?urzad=Starostwo+Powiatowe+w+Przeworsku
W zakresie gospodarki nieruchomościami
e-mail: nieruchomosci@powiatprzeworsk.pl
pokój nr 416 i 415 (IV p.), tel. /16/ 648 70 09 (w. 107 i 106)
W zakresie działalności Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej:
1/ gromadzenie, prowadzenie i udostępnianie powiatowej bazy danych Państwowego Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego oraz udziela informacji o posiadanym zasobie, sposobach jego wykorzystania i udostępniania,
2/ udzielanie zgody na wypożyczenie dokumentów z zasobu,
3/ udostępnianie oraz poświadczanie zainteresowanym jednostkom oraz osobom fizycznym dokumentów z Państwowego Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego,
4/ ustalanie opłat i wystawianie dokumentów obliczenia opłaty oraz licencji dotyczącej udostępnianych materiałów Państwowego Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego,
5/ przyjmowanie i ewidencjonowanie zgłoszeń robót geodezyjnych i kartograficznych,
6/ wydawanie materiałów i wytycznych do wykonania zgłoszonych robót, uzgadnianie z wykonawcą listy materiałów zasobu niezbędnych lub przydatnych do wykonania zgłoszonych prac geodezyjnych lub kartograficznych,
7/ koordynowanie realizacji robót geodezyjnych dotyczących tego samego obszaru, zgłoszonych przez różnych wykonawców robót oraz prowadzenie rezerwacji numerów nowych działek,
8/ przyjmowanie zawiadomień o wykonaniu zgłoszonych prac geodezyjnych i kartograficznych,
9/ wprowadzanie zmian i aktualizacja zasobu w związku z przekazanymi opracowaniami geodezyjnymi i kartograficznymi,
10/ sporządzanie protokołów z weryfikacji zbiorów danych oraz innych materiałów przekazywanych do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, pod względem:
a) kompletności przekazywanych rezultatów wykonanych prac geodezyjnych i kartograficznych,
b) zgodności z przepisami prawa obowiązującymi w geodezji i kartografii, w szczególności dotyczącymi wykonywania i opracowania wyników pomiarów,
11/ przyjmowanie zbiorów danych lub innych materiałów i ich ewidencjonowanie oraz wydawanie decyzji administracyjnych w przypadku odmowy przyjęcia do Państwowego Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego,
12/ uwierzytelnianie dokumentów opracowanych przez Wykonawcę prac geodezyjnych lub kartograficznych,
13/ aktualizacja materiałów zasobu w związku z przekazanymi decyzjami administracyjnymi i postanowieniami sądów,
14/ gromadzenie i prowadzenie danych w zakresie osnów geodezyjnych poziomych i pionowych,
15/ ocenianie stanu zasobu i wnioskowanie potrzeby wykonania prac wynikających z tej oceny,
16/ techniczne sporządzanie powiatowych zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją wg stanu na dzień 1 stycznia każdego roku,
17/ eksport i kontrola danych z ewidencji gruntów i budynków w celu przekazania baz do WINGiK, ARiMR, Urzędu Statystycznego, tworzenie metadanych oraz prowadzenie państwowego rejestru granic (PRG),
18/ archiwizacja i zabezpieczenie danych.
Kierownik Referatu – Maria Wąsacz
Obowiązki:
Starosta jest organem pierwszej instancji w sprawach obiektów i robót budowlanych, nie zastrzeżonych do kompetencji wojewody. Realizując obowiązki wynikające z Prawa budowlanego, starosta:
Ponadto starosta, w zakresie swojej właściwości, ma obowiązek:
Naczelnik Wydziału - mgr Mariusz Pieniążek
e-mail: edukacja@powiatprzeworsk.pl
Do Wydziału Oświaty, Kultury, Promocji i Ochrony Zdrowia należy zwracać się w kwestiach zakładania i prowadzenia szkół publicznych, szkół specjalnych oraz w celu dokonania wpisu do ewidencji szkół i oświatowych placówek niepublicznych. Powiat ustala plan sieci szkół ponadgimnazjalnych, do niego należy również dotowanie niepublicznych szkół z uprawnieniami szkół publicznych. Młodzież oraz rodzice mogą uzyskać w wydziale porady w zakresie wyboru kierunku dalszego kształcenia, jak również informacje o szkołach i placówkach kształcenia. W zakresie kultury fizycznej do starostwa należy zwrócić się z wnioskiem o rejestrację stowarzyszenia kultury fizycznej lub uczniowskiego klubu sportowego. Do zadań wydziału należy również prowadzenie działalności promującej zdrowy styl życia oraz tworzenie programów promocji i edukacji zdrowotnej. Tutaj wydawane są także zezwolenia na sprowadzenie zwłok z obcego państwa. Na wniosek poradni przeciwgruźliczej zarządza się umieszczenia chorych na gruźlicę w szpitalach, sanatoriach lub innym zakładzie, jeżeli stanowią niebezpieczeństwo zarażenia otoczenia.
Kierownik Referatu – mgr Justyna Pakosz
Do zadań referatu w zakresie rozwoju gospodarczego należy współpraca z administracją rządową, samorządem województwa, gminami, stowarzyszeniami i innymi instytucjami w zakresie rozwoju regionalnego, a także pozyskiwanie środków z funduszy strukturalnych UE dotyczących zadań powiatowych oraz w zakresie planowania i realizacji celów strategicznych powiatu. Referat zajmuje się również inicjonowaniem i koordynowaniem współpracy pomiędzy powiatem, partnerami krajowymi i zagranicznymi oraz koordynowaniem i realizacją strategii planu rozwoju powiatu. Ponadto w referacie przygotowywane są wnioski aplikacyjne dotyczące przedsięwzięć realizowanych przez powiat współfinansowanych ze środków UE.
W zakresie zamówień publicznych referat przygotowuje i przeprowadza zamówienia publiczne realizowane przez Starostwo w oparciu o przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych.
mgr Joanna Litwin
Powiatowy Rzecznik Konsumentów - wykonuje zadania dotyczące ochrony konsumentów w zakresie określonym ustawą oraz odrębnymi przepisami. Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów w szczególności należy:
Do Biura Obsługi Rady należy przygotowywanie materiałów na sesje rady Powiatu i Komisji, protokołowanie obrad Rady i posiedzeń Komisji, prowadzenie zbiorów protokołów, prowadzenie rejestru: uchwał Rady Powiatu i Zarządu, wniosków Komisji, prowadzenie i udostępnianie zbioru aktów prawa miejscowego. Biuro Obsługi Rady zapewnia obywatelom uzyskiwanie informacji oraz dostęp do dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych, w tym z protokołów posiedzeń organów powiatu i komisji rady powiatu.
Realizacja Zdzislowicz.pl - Serwisy internetowe